Tanaco

Tanaco
Kim Lauridsen Hansen

“It er altafgørende for os”

Tanaco er familieejet af familien Lange, der startede virksomheden i 1982 som et søsterselskab til et af Danmarks førende skadedyrsbekæmpelsesfirmaer. Tanaco’s formål var at forsyne moderselskabet med de nødvendige materialer for opgavernes udførelse.

Sidst i 90’erne blev moderselskabet solgt fra til en konkurrent, men Tanaco forblev hos familien Lange. Henrik Lange så muligheden i at udvikle produktsortimentet og kundekredsen, og har ført Tanaco dertil, hvor de er i dag. For et årstid siden valgte Henrik Lange, at overlevere sin rolle som administrerende direktør til Kim Lauridsen Hansen, for at fokusere på produkt- og markedsudvikling.

Virksomheden har udviklet sig meget siden frasalget af moderselskabet og leverer ikke længere kun produkter til professionelle skadedyrsbekæmpere, men en stor andel af omsætningen går også til detailleddet. Dette har betydet en kæmpe udvikling af Tanaco’s produktsortiment, og i dag sælger de mange grønne og miljørigtige produkter, som egner sig til detailleddet.

Hvor vigtigt er it?

It fylder meget hos Tanaco, og det er vigtigt at det bare virker; ”it er altafgørende for os”, udtaler adm. direktør Kim Lauridsen Hansen. ”Vi bruger it til alt lige fra ordrehåndtering til produktudvikling” fortsætter han. Tanacos gamle it-løsning var ikke helt tidsvarende, og de ønskede nyere og smartere teknologier. De ønskede sig især bedre tilgængelighed og fleksibilitet. Derfor indhentede de tilbud fra fire it-leverandører, heriblandt XPConsult.

Hvorfor faldt valget på XPConsult?

XPConsult præsenterede en Cloudløsning for Tanaco. Oprindeligt var Kim Lauridsen Hansen en smule skeptisk omkring cloudløsningen; han var ikke overbevist om, at det kunne betale sig med en cloudløsning, og om det var sikkert nok, at alt Tanacos it kom ”ud af huset”. ”XPConsults argumentation overtalte mig til at vælge cloudløsningen” fortæller Kim Lauridsen Hansen. ”De kom med en god og grundig forklaring i øjenhøjde. De talte et sprog, vi kan forstå, og de var meget troværdige – og så er de jo lokale” fortsætter Kim. XPConsult havde altså skabt en tillid og et økonomisk overblik, som fik Kim Lauridsen Hansen til at vælge XPConsults løsning til Tanaco. ”XPConsults løsningstilbud var ikke det billigste vi fik, men der var tænkt på alt. Nogle af de andre løsningstilbud manglede elementer, som vi senere skulle implementere, og så ville det alligevel komme til at koste” afslutter Kim Lauridsen Hansen.

Installationen

Selve implementeringen og installationen af Tanacos nye it-løsning gik let og uden problemer. XPConsult havde forberedt hele grundinstallationen forud for implementeringen, så hele flytningen blev klaret uden nedetid. Hele implementeringen tog et par dage og medarbejderne blev flyttet over på den nye løsning et par stykker ad gangen, så der hele tiden var gang i forretningen. Hos Tanaco har de haft lidt opstartsproblemer, men det har været småfejl, fx medarbejdere der har glemt deres adgangskode eller en medarbejdere havde installeret Photoshop på sin PC i stedet for at installere det på terminalserveren så filer ikke kunne gemmes i den rigtige mappe på serveren. Men fordi Tanaco har en XPect™ it-serviceaftale med XPConsult så de har it support til en fast årlig pris, ringer de bare til XPConsults supportafdeling og får den hjælp de har brug for – uden ekstra regning.

Projektet som helhed – XPConsult tager hånd om det hele

En ny it-løsning medfører oftest ændringer eller tilføjelser i den nuværende kabling og internetforbindelse. I Tanacos tilfælde skulle der trækkes nye kabler til tilslutning af deres nye fibernet løsning fra Stofa Erhverv. ”XPConsult etablerede kontakt med både Stofa Erhverv og en elektriker med forstand på netværk og kabling; de er virkelig it-ansvarlige med alt hvad det indebærer” fortæller Kim Lauridsen Hansen.

Hvad siger medarbejderne?

Tanaco’s medarbejdere er meget overraskede over deres nye it-løsning. De havde ikke turde forvente, at det kunne gå så smertefrit at skifte it-leverandør. ”Det kører bare, og når der er noget vi ikke kan finde ud af, ringer vi bare til XPConsult og får den hjælp vi har brug for” udtaler en medarbejder, ”Og XPConsults teknikere forstår hvad vi prøver at forklare, selv om vi ikke taler it-sprog, og så kan de forklare it med et sprog vi alle forstår ” siger en anden. ”Når noget har et problem ringer de til XPConsults support og så bliver problemet løst. Det gør at problemet ikke bliver til et irritationsmoment, og det er altafgørende for os” afslutter Kim Lauridsen Hansen.

Fremtidigt samarbejde

”Vores forventning til det fremtidige samarbejde med XPConsult er selvfølgelig at vi kører, og at XPConsult leverer det it-udstyr vi har brug for. Derudover forventer vi, at XPConsult rådgiver os og siger til når der kommer nye løsninger, som er smartere, bedre og hurtigere end de løsninger i har i dag” afslutter Kim Lauridsen Hansen. Og hos XPConsult lover vi, at vi vil gøre vores, for at leve op til disse forventninger.

”Tanaco er fremsynet” mener XPConsult

Fra XPConsults side har vi været meget tilfredse med analyse- og salgsprocessen hos Tanaco, fordi ledelsen var imødekommende overfor nye idéer og især de nye teknologier. Der var hos Kim Lauridsen Hansen en stor forståelse for, at den nye it-løsning skulle være fremtidssikret og fleksibel, ligesom han var meget lydhør over for de facts og problemløsningsforslag, som vi fremkom med.

På det indledende møde med administrerende direktør Kim Lauridsen Hansen hos Tanaco, enedes vi om at foretage et systemtjek, således at vi fik grundigt kendskab til al Tanacos it i form af hardware, software og løsninger. ”Det er meget vigtigt at skabe et nøjagtigt overblik over facts, når man efterfølgende skal designe en it-løsning til kunden” udtaler systemkonsulent Torben Hagelskjær fra XPConsult.

På baggrund af systemtjekket udarbejdede XPConsult et løsningsforslag baseret på en hybrid løsning med Microsoft Office 365 og en SE Cloud Factory løsning (red. cloud baseret hosted løsning). Denne løsning bibringer Tanaco den fleksibilitet og stabilitet, som de ønsker.

I forbindelse med implementeringen af løsningen overførte XPConsults konsulenter hver enkelt medarbejder hos Tanaco i de nye systemer, således at de straks kunne påbegynde deres arbejde.

Den daglige drift og vedligeholdelse af systemerne tager XPConsult sig af via servicekonceptet XPect™ Plusaftalen, som også inkluderer assistance og support til alle Tanacos brugere - alt dette til fast årlig pris. XPConsult agerer som Tanacos interne it-afdeling, og sparer med ledelsen om blandt andet nye løsninger og fremtidige optimeringer. I praksis skal Tanaco udelukkende tage sig af udvikling og salg af skadedyrsbekæmpelsesmidler, så tager XPConsult sig proaktivt af virksomhedens it.

 

IT serviceaftale fra xpconsult